donderdag 25 oktober 2007

Gedicht

Haas, maangeest
Alles heeft een overmaat en zo zijn er ook
ondergrenzen, veiligheidsfactoren
en dingen die je doet voor
je naar bed gaat
die net zo goed morgen zouden kunnen

Praat me dus niet van onbegrijpelijkheid
als iedereen die net als ik nu
net aan het eind
van deze avond de tv heeft
uitgezet kan weten wat dit betekent:
Het konijn in de lange jas, het geweer
en de mannen onderweg, sleep je
voeten voort en stik niet in je
stem, bel niemand. Je bent alleen.
Ja dag, met mij weer mag ik nu even
ik zit hier nu al die tijd al in dit hok, vang uw
kunstmatige heden - Wanneer komt
mij toe wat is beloofd?

Zegt de stem:
Neemt u plaats, weest welkom, het
is u geboden u niet in schimmen
te verliezen. Houdt uw noodzakelijkheden
voor de borst in verband met papier-
en beitelwerk. Niet zelden lepelen
azen akten leeg voor er zelfs.
Is helaas defect.
Toegezegd was het. Verwacht.
En nu.

1 opmerking: